Poveștile și afacerile nu par să fie compatibile la prima vedere. În business este nevoie de experiență, curaj și multă rigurozitate. Poveștile le asociem mereu cu confortul familiei, al copilăriei, cu relaxarea. Cum funcționează acestă nișă de business, ce înseamnă, de fapt, storytelling în afaceri și cum ajută o poveste un business clasic?

 

La noi în țară bowling-ul nu este un sport foarte popular, dar noi toți știm câte ceva despre mingile de bowling, că sunt foarte grele și din acest motiv, pentru a nu fi o povară pentru noi, trebuie să le aruncăm destul de repede. 

Atunci când proprietarul sau reprezentantul unui business vorbește despre afacerea lui, despre produsele și serviciile pe care le oferă, într-o campanie de comunicare sau într-o întâlnire de networking, riscă să încarce audiența cu detalii care nu sunt necesare, despre: povestea antreprenorială, specificațiile tehnice, beneficiile produselor, despre rezultatele financiare. 

Numai că fiecare detaliu înseamnă că în mâinile audienței se aruncă încă o minge de bowling. Rezultatul, de regulă, este că audiența, din cauza efortului de a percepe și înțelege detaliile, își pierde atenția și interesul. Deci, nu cumpără. Și nu pentru că nu i-ar fi fost necesară oferta, ci pentru că nu a înțeles-o pe deplin. 

Eu încerc prin poveștile de business să nu pasez în mâinile publicului mingi de bowling grele și multe, ci să creez elemente care să atragă. Aceste povești de business împrumută câteva elemente din cele care se spun la gura sobei, dar doar acele detalii care sunt de ajuns pentru a contura un înțeles. Studiile recente au confirmat faptul că reținem mai ușor o poveste decât informații listate într-o prezentare PowerPoint. 

Iar când audiența înțelege rapid și fără consum de energie ce îi poate oferi o afacere, va cumpăra.

Cu alte cuvinte, primește o singură minge de bowling cu care știe ce să facă. Iar asta se aplică atât în ceea ce privește potențialii clienți, cât și angajații.

De ce are un business nevoie de o poveste? Nu sunt suficiente rezultatele financiare și perspectivele de dezvoltare? Cred oamenii de afaceri în povești?

Oamenii de afaceri sunt la fel ca toți oamenii, inclusiv în ceea ce privește structura creierului, care este construit genetic pentru a înțelege simplu și ușor poveștile. Dar este foarte adevărat că el nu înțelege orice poveste. Așadar, funcționează poveștile care au un sens pentru creier. Metoda de storytelling în care sunt eu certificată, StoryBrand, a fost testată în toată lumea și, de fiecare dată, cei care au folosit-o au obținut rezultate mai bune în comparație cu rezultatele unei comunicări fără structură de poveste. Asta nu înseamnă că nu există vânzări și fără o poveste bine spusă, doar că acele tipuri de vânzare implică mai mult timp, energie și bani.

Așa a început interviul pe care l-am oferit cu mare bucurie celor de la ClubAntreprenor.ro. Continuarea o găsești chiar la ei pe site, AICI.

(Visited 63 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *